“Yüzleşme-Sanatın Hafızası ve Irkçılık” Konulu “SANCI” Dergisinin 20. Sayısı Çıktı.

SANCI Kültür Sanat Edebiyat Dergisi`nin Kasım/Aralık 20. sayısı çıktı Birçok güncel konuya Edebiyat Kültür ve Sanat gözüyle bakılan makalelerle dopdolu olan SANCI 20. sayısında özellikle “Yüzleşme: Sanatın Hafızası ve Irkçılık”..

“Yüzleşme-Sanatın Hafızası ve Irkçılık” Konulu “SANCI” Dergisinin 20. Sayısı Çıktı.
416 views

SANCI Kültür Sanat Edebiyat Dergisi`nin Kasım/Aralık 20. sayısı çıktı

Birçok güncel konuya Edebiyat Kültür ve Sanat gözüyle bakılan makalelerle dopdolu olan SANCI 20. sayısında özellikle “Yüzleşme: Sanatın Hafızası ve Irkçılık” dosyası öne çıkıyor.

 

Tanıtım Bülteninden :

Bir ötekileştirme biçimi olarak Dehümanizasyon şartlarının oluştuğu, farklı olanın ötekileştirildiği, alt insan kabul edildiği, o’ na yönelik şiddetin desteklendiği, empatinin kurulmadığı ve mağdura destek vermemenin meşrulaştırıldığı bir dönemden geçiyoruz…

Bölgesel ve uluslararası savaşlardan beslenen işgalcilerin savaş politikaları sonucunda milyonlarca insan göç yollarında…Göçmenler,  hem yeni bir hayata başlama umuduyla çıktıkları yol boyunca hem de ölmeden mülteci olarak ulaştıkları topraklarda başta ırkçı saldırılar olmak üzere birçok sorunla karşılaşıyorlar.

Irkçılık sadece mültecileri hedeflemiyor. Binlerce yıldır bu coğrafyada yaşayan Kürtler, Ermeniler, Rumlar kısacası “ötekiler” sıkça ırkçı-şoven saldırılarla karşılaşıyorlar. Bu sadece fiziksel saldırı, pogrom, katliam, soykırım vb. ile gerçekleşmiyor. Aynı zamanda sanatın bütün dalları kullanılarak sistemli bir şekilde ırkçılık örgütleniyor…
Bizler de Sancı Dergisi olarak “Yüzleşme: Sanatın Hafızası ve Irkçılık” dosya konulu 20. sayımızda bu güncel konuyu tartışmaya açıyoruz…

İnsanın doğa ile asırlar boyunca süregelen ilişkisinin sonucu olarak ortaya çıkan sanat, insanın estetik yaratımında başat rol oynar. Kısa vadede karşılığını bulamasa da uzun vadede etkileyici ve dönüştürücü bir etkiye sahiptir. Sanat aynı zamanda direnişleri, hak arama mücadelelerini toplumsal gerçeklikle ele alarak hem direniş sürecine katkı sunar, hem de toplumsal belleğin inşa sürecinde köprü rolü oynar.

Tarihsel yolculuğu incelendiğinde sanatın sermaye ve aracı kurumlarla arasındaki ilişki hepimizin malumudur. Sanatçının, düşüncesini somutlaştırdığı eserini toplumla, kitleyle buluşturmasının önünde ekonomik, yasal ve politik engeller mevcuttur. Politik yasakçı yaklaşımlar, sansür ve kültür endüstrisinin baskısı sanatın direniş sahasını sınırlamaya çalışsa da, o, başkaldırmaya, toplumsal gerçeklikle bütünleşerek sözünü söylemeye devam edecektir.

SANCI Dergisini ; sanciyayin@gmail.com, Kitapyurdu.com, D&R Music/Book,idefix üzerinden temin edebilirsiniz. 

YORUMLAR (1)

YORUM YAZ

Yorum yapabilmek için buradan üye girişi yapınız.

Hoş Geldiniz

Üye değilmisiniz? Kayıt Ol!

Hemen Hesabını Oluştur

Zaten bir hesabın mı var? Giriş Yap!

Şifrenizi mi Unuttunuz

Kullanıcı adınızı yada e-posta adresinizi aşağıya girdikten sonra mail adresinize yeni şifreniz gönderilecektir.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.